zondag 17 augustus 2014

Dankbaar

Waar ben je dankbaar voor?
Houd je een dankbaarheidsdagboek bij?
Ben je je er bewust van dat er heel veel is waarvoor je dankbaar kunt zijn?

Ik schrijf met vlagen boeken vol met alles waar ik dankbaar voor ben. Van alles en nog wat, alles en iedereen maar in de kern komt het op de volgende 3 dingen neer.


Ik ben dankbaar voor;


I.            Het feit dat ik elke dag weer wakker word en een nieuwe dag mag aangaan.
Oke het is zeker niet altijd even makkelijk en ik heb de laatste maanden regelmatig gedacht  “voor mij hoeft het niet meer”
Maar hey zonder mij is de wereld een stuk minder leuk. 
            Dus ik ben heel dankbaar dat ik elke dag weer op kan staan.


II.         Het feit dat mijn lichaam in redelijke gezonde staat verkeerd.
Hier en daar soms een beetje uit balans, een pijntje zus of een steek zo.
Maar over het algemeen doen alle ledematen, organen en zintuigen wat ze moeten doen. Ik voel de zon of de regen en kan me daar chagrijnig of blij mee voelen.


III.      Alle lieve familie en vrienden die mij omringen.
Zij die mijn hele leven al mee lopen en zij die een stukje van mijn weg hebben gedeeld. 
Zij die ik ergens op een kruispunt ben tegengekomen en zij die regelmatig in de periferie van mijn gezichtsveld op duiken. Wegwijzers, cheerleaders, struikelblokken en spiegels. Iedereen die op een of andere manier mijn leven leuker, interessanter, spannender maar soms ook moeilijker hebben gemaakt.

Ik houd van jullie want zonder jullie zou mijn leven een stuk minder leuk zijn geweest.




                     Bigi Brasa    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten